اهمیت ایجاد کارخانه نوآوری برای اکوسیستم ها

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

کارخانه نوآوری بستری است که به طور مؤثر مردم ، دانش و ایده را به هم وصل می کند و در عین حال همکاری و نوآوری را ترغیب می کند. موضوعات سازمانی به عنوان “چالش ایده” ارائه می شوند. تکالیف الهام بخش و انگیزشی مانند این افراد مردم را به اشتراک و تفسیر ایده ها ترغیب می کند. این امکان را به شما می دهد تا از دانش جمعی استفاده کنید و تعامل کارمندان را افزایش می دهد.

این مجموعه می تواند پروفایلی قوی از دانش کاربران را ایجاد می کند. پروفایل ها امکان ایجاد شبکه های فراگیر برای هر چالش و هر ایده ای را فراهم می کنند. همچنین می توانید افراد خارج از سازمان خود را دعوت به نوآوری کنید. این بدان معنی است که شما همیشه می توانید اطمینان حاصل کنید که متخصصان و افراد حرفه ای در توسعه موفقیت آمیز بعدی شما نقش دارند.

چگونه کسب و کار شما از کارخانه نوآوری بهره می برد؟

  • مردم و دانش به طور مؤثر در ارتباط هستند
  • کارمندان الهام می گیرند و درگیر می شوند
  • پروفایل های دانش حوزه هایی از تخصص در سازمان را نشان می دهد
  • نوآوری یک موضوع در حال بحث و گفتگو در درون سازمان است

ایجاد یک کارخانه نوآوری

از هر مدیرعامل در جهان بخواهید که یک لیست 5 آرزوی برتر را بنویسد ، و ما تضمین می کنیم که “ایده های بیشتر – ایده های بهتر!” به شکلی ظاهر می شود احتمالاً در صدر قرار خواهد گرفت. مدیر عاملان می دانند که ایده ها و نوآوری با ارزش ترین ارز در اقتصاد جدید هستند – و به طور فزاینده ای در اقتصاد قدیمی نیز. بدون جریان مداوم ایده ها ، یک تجارت محکوم به منسوخ شدن است.

ما پنج سال گذشته را صرف مطالعه شرکتهایی کردیم که دائماً در حال نوآوری هستند و خبرهای خوبی برای رهبران کسب و کار داریم. بهترین این مبتکران نسل و آزمایش ایده های جدید را به طور منظم تنظیم کرده اند – و سیستمی که آنها طراحی کرده اند می توانند به طور عملی در همه جا تکرار شوند ، زیرا این کار با سازمان و نگرش و ارتباط بسیار کمی با آن دارد. توسعه مهندسی انفرادی.

ما دو چیز بزرگ یاد گرفتیم. اولین مورد این است که بهترین مبتکران بطور منظم از ایده های قدیمی به عنوان مواد اولیه برای ایده جدید پس از دیگری استفاده می کنند. ما کارگزاری دانش استراتژی آنها را می نامیم. شرکت هایی که این کار را انجام می دهند ، به عنوان واسطه یا کارگزار بین استخر ایده ها که در غیر این صورت از هم جدا شده اند ، عمل می کنند. آنها از نقطه نظر واسطه خود برای ردیابی ایده های قدیمی استفاده می کنند که می توانند در مکان های جدید ، روش های جدید و ترکیب های جدید استفاده شوند.

اندیشه ای که در یک منطقه مشترک است و انتقال آن به زمینه ای که اصلاً مشترک نیست ، روش جدیدی برای برانگیختن خلاقیت نیست ، البته. تاریخچه نوآوری در فن آوری با مثالهایی پر شده است. موتور بخار ، به نوبه خود ، 75 سال در معادن مورد استفاده قرار گرفت ، پیش از آنكه رابرت فالتون عمیقاً در مورد نوآوری اصلی فكر كند ، از اینكه چگونه می توان برای قایق های قایق استفاده كرد و اولین بخار آب را توسعه داد ، تعجب كرد. تجاری. هیچ کس آنچه فالتون با این دانش محلی خاص انجام داده بود را انجام نداده است: او پرش كرد تا آن را برای مسئله كاملاً متفاوت پیشران قایق به كار گیرد و آن را به روشی پیاده سازی كند كه مورد پذیرش بازار.

تاریخچه نوآوری فن آوری مملو از نمونه هایی از کارگزاران دانش است که ایده هایی از زمینه های متفاوت را گرد هم می آورد.

شرکت هایی که ما مطالعه کردیم ، دریافتند که چگونه بارها و بارها این جهش را انجام دهیم (که این دومین مورد بزرگی است که ما آموخته ایم). ما رویکرد آنها را چرخه کارگزاری دانش می نامیم. این برنامه شامل چهار شیوه کاری درهم تنیده است: گرفتن ایده های خوب ، زنده نگه داشتن ایده ها ، تصور کاربردهای جدید برای ایده های قدیمی و آزمایش مفاهیم امیدوارکننده. ما نشان خواهیم داد كه چگونه نوآوران این استراتژی را پیاده سازی می كنند و سایر شركتها می توانند از نوآوری بیاموزند.

چرخه کارگزاری دانش

ما مبتکران سیستماتیک در همه زمینه ها پیدا کرده ایم. شرکت های طراحی محصول مانند توسعه محصول IDEO ، مخترعین مدل های تجاری مانند Idealab! وجود دارند. معامله گران دانش در شرکت های مشاوره و کارگزارانی مانند گروه مشاوره زنجیره تامین هیولت. بسته کار در شرکت های بزرگ. بازارها و محیطهای آنها متنوع بود اما رویکردهای آنها چنین نبود. در واقع ، چهار فرآیند درهم تنیده ای که مشاهده کردیم بین تجارت و صنایع به طرز چشمگیری مشابه بودند.

ایده های خوب را ذخیره کنید

اولین قدم ارائه ایده های امیدوار کننده است. کارگزاران – شرکت هایی که با شرکت در کارگزاری دانش نوآوری می کنند – تمایل دارند چندین بازار ، صنایع ، مکانهای جغرافیایی یا واحدهای تجاری را بپیمایند. آنها همچنان به فناوری های اثبات شده ، محصولات ، رویه های تجاری و مدل های تجاری ادامه می دهند و می دانند که ایده های قدیمی منبع اصلی ایده های جدید هستند ، حتی اگر آنها نمی دانند چگونه یک ایده قدیمی می تواند به آنها کمک کند. برای آمدن وقتی کارگزاران ایده امیدوارکننده ای می یابند ، آنها فقط آن را رتبه نمی دهند. آنها در ذهن خود با این بازی می کنند – و در صورت امکان با دستان خود – برای درک چگونگی و چرایی کار کردن ، یاد بگیرند که چه چیز خوب و بد در مورد آن است ، و شروع به ایجاد خیال پردازی در مورد روش های جدید انجام این کار. ‘استفاده کنید.

کارگزاران حتی با انجام کارهای هدفمند درمورد مشکلات خاص ، خصوصاً هنگام مطالعه صنایع جدید یا بازدید از مکانهای جدید ، ایده های بیشتری را ضبط می کنند. بیش از 100 سال پیش ، دستورالعمل توماس ادیسون در مورد چگونگی شروع یک پروژه جدید به شرح زیر بود: “اول ، ساخت و ساز فعلی را مطالعه کنید. دوم ، تمام تجربیات گذشته را بخواهید. . . هرچه می توانید در این زمینه مطالعه و مطالعه کنید. (برای اطلاعات بیشتر درباره ادیسون و جانشینان وی ، به نوار کناری ، “کارخانه اصلی نوآوری” مراجعه کنید.) کارخانه های اختراع مانند IDEO و Design Continuum در بوستون امروز وقتی کار می کنند ، همین کار را می کنند. در حال تلاش برای یافتن طرح های جدید هستند. آنها محصولات و نوشته هایی را روی آن محصولات جمع می کنند و شاید مهمتر از همه ، کاربران را مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دورهای طراحی زندگی

    برنامه تلنت‌می

    برنامه ای برای طراحی زندگی شغلی

  • کسب و کار اینترنتی

    کسب و کار اینترنتی

    اجرا، پیاده سازی و کسب درآمد

  • استارتاپ، کارآفرینی

    استارتاپ، کارآفرینی

    راه اندازی، شکل دهی، سرمایه گذاری

  • مشاوره،  منتورینگ

    مشاوره، منتورینگ

    استارتاپ، کسب و کار دیجیتال، HR