رویداد کارآفرینی دانش آموزی، رکاد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

رویدادهای کارآفرینی دانش آموزی مشهد به شمارگان 10 رسید و بعنوان منتور در این رویداد حضور داشتم. تعداد تیم های شرکت کننده در این رویداد که بر اساس 80 نفر چیده شده بود، 10 تیم بود که ایده های جالبی که توسط دانش آموزان ارائه شد، در نوع خود بی نظیر بود. از جمله در حوزه انرژی های تبدیلی، ایمنی حمل و نقل، هوای پاک و طبیعت و … ارائه شد و تیم های با تعداد حدود 8 تا 10 نفر مشغول کار بر روی ایده خود شدند.

رکاد

رکاد برای دانش آموزان

رویداد کارآفرینی دانش آموزی با نام “رکاد” که با الگوبرداری از استارتاپ ویکند اما با تغییراتی در نوع اجرا و همچنین در بوم مدل کسب و کار که بخشی به نام “مسئله” فقط به بوم مدل کسب و کار اضافه شده است، طی 10 رویداد گذشته قریب به 1000 نفر دانش آموز را درگیر فضای کارآفرینی و کسب و کار کرده است و با نرخ بازگشت بسیار خوبی همچنان در حال برگزاری است. این رویداد با داشتن یک دبیرخانه فعال برای ثبت نام، انتخاب منتورها، انتخاب اعضای برگزار کننده و همچنین ارتباط با تیم های حاضر در رویدادهای قبلی.

رکاد یا “رویداد کارآفرینی دانش آموزی” از سری رویدادهای قوی و جذاب است که فعالان استارتاپی با کمال میل در این رویداد حاضر شده و نسبت به همکاری و ارائه راهکارهای نوآورانه پیشنهادات خود را ارائه می دهند.

کارآفرینی دانش آموزی

ما بعنوان سیستم سازان رکاد در کنار سایر دوستان برگزاری و منتورهای فعال این رویداد تلاش کردیم تا با ایجاد یک بستر قوی برای حضور دانش آموزان در فضای کارآفرینی، این مهم را به جریان انداخته و خانواده ها را به سمت توجه به کسب و کار دانش آموزان معطوف کنیم. هم اکنون با توجه به ضعف این مسئله در فضای دانش آموزی و مدارس کشور، علیرغم وجود درسی به نام کارآفرینی، نیاز مبرمی به حضور و آشنایی دانش آموزان در فضای کارآفرینی احساس می شود.

بنده، مصطفی پورعلی، در کنار تیم سیاست گذاری این رویداد همچنان در تلاشیم تا با بسط دادن تفکر کسب و کار در فضای دانش آموزی کشور، یک قدم هرچند کوچک در این فضا برگزار کنیم.

دهمین رویداد کارآفرینی دانش آموزی “رکاد” در هنرستان شهید بهشتی مشهد، واقع در میدان شریعتی از روز چهارشنبه 5 اردیبهشت تا جمعه 7 اردیبهشت 96 برگزار شد.

رویداد کارآفرینی دانش آموزی رکاد

تصویر فوق مربوط به رکاد دختران است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دورهای طراحی زندگی

    برنامه تلنت‌می

    برنامه ای برای طراحی زندگی شغلی

  • کسب و کار اینترنتی

    کسب و کار اینترنتی

    اجرا، پیاده سازی و کسب درآمد

  • استارتاپ، کارآفرینی

    استارتاپ، کارآفرینی

    راه اندازی، شکل دهی، سرمایه گذاری

  • مشاوره،  منتورینگ

    مشاوره، منتورینگ

    استارتاپ، کسب و کار دیجیتال، HR